Wednesday, March 28, 2012

Hiina tolm ja korea tudengid

Hiinlased on otsustanud meid ära mürgitada ja siia mürgise tolmupilve saata.
OK tegelikult on siin see iga-aastane nähtus, kevadel tuleb Põhja-Hiinast kollane mikroskoopiline tolm ning paljudel inimestel esineb hingamisraskusi, eriti välismaalastel, sest nad pole sellega harjunud (http://en.wikipedia.org/wiki/Asian_Dust). Mõned on juba nädal aega sellega vaevelnud, kuid nüüd on järg minu kätte jõudnud. Üleeelmine öö ei saanud üldse magada, sest pidevalt köhisin ning nina on täiesti kinni. Päris paljud vaevlevad selles käes. Praegu laenan mingit ravimit ühe poolaka käest, natuke aitab, kuid hingata on ikka raske. Tuleb vist varsti endalgi sammud arsti juurde seada.

Raamatutest.
Kui enamustes ainetes, kus vaja raamatud olen suutnud läbi ajada koopiatega, internetis leiduvate versioonidega, laenutustega raamatukogust, siis kahes aines pidin ikkagi päris raamatud ostma. Korea keel, noh see loomulik. Aga organisatsiooniteoorias ütles õppejõud (korealane), et selles aines te üle C ei saa, kui teil pole raamat ostetud, eriti eurooplased – ma tean, et ei ole harjunud õpikuid ostma, aga siin te peate toetama Korea majandust ja punkt . Vot niiLai naeratus
Uus raamat maksab poes 30€, aga ma leidsin odavama variandi – tellisin internetist. Otsisin välja, et korea keelas on kasutatud raamatud – 중고책, panin otsingumootorisse ja hakkasin sealt edasi otsima. Sain päev hiljem leitud raamatu korea sõbra abiga ära tellitud, maksma läks 10€ ning tuli 3 päeva pärast otse mulle ühikasse.



Nii, et kui seda blogi peaks lugema mõni TTÜ tudeng, kes ka siia millalgi tulemas on, siis tea – raamatute pealt annab säästa, parem kuluta see raha Koreas reisimise ja kultuuri peale. Mina küll ei näe põhjust, miks peaks ostma raamatu, millest tavalises loengus on vaja lugeda ainult veerand peatükkidest ning siis riiuli peale tolmu koguma jätta. Mõelgem ka loodusele!
Loomulikult kui on tõesti väärt raamat, mis huvi pakub, siis on teine asi. Aga  need vaid minu mõtted sellisest USA süsteemist, kus propageeritakse iga semester ostma uusi raamatuid. Ressursside raiskamine…

Kui veel haridusest rääkida, siis mulle on jäänud mulje, et enamus korea tudengeid on väga pealiskaudsed ning asjadesse väga ei süvene.
Näiteks täna geograafias pidime kirjutama gruppides lühikese peatüki teemal “Kas inimene on osa loodusest või inimene on üle looduse?”. Ma olin grupis, koos kolme korealasega. Kui me seda grupis arutlesime, siis kahjuks korealastelt väga palju ei tulnud teemaga seotud mõtteid. Jah oleme küll osa loodusest, sest mu vanemad inimesed ikka kasvatad maal juurikaid… kahju. Kirjutasin essee põhimõtteliselt üksi valmis, kirjutades sellest, et tüüpiline lääne mõtlemine on see, et inimene domineerib loodust, kuid kui see mõtlemine ei muutu, siis me seisame juba lähitulevikus raskete ökoloogiliste probleemide ees. Üks korealane isegi ütles, et kas tõesti inimesed hävitavad loodust nii hirmsasti, ma ei suuda uskuda…

Teises aines oli lisaks minule ainult ühel korealasel ettevalmisatud kodune töö, kus oli vaja lugeda vaid üks peatükk raamatust. Pidime tegema presentatsiooni etteantud küsimuste põhjal ja teemat arutama jälle sain ma “au” endale kõik ise valmis kirjutada ning pärast veel seda esitleda. Mul pole küll selle vastu midagi, et ma lähen esitlema, aga korea tudengitest lootsin küll rohkemat. Ei tundu, et see stereotüüp väga paika peab, et aasialased väga targad ja õpihimulised. Loomulikult on erandeid.

Üks naljakas tõlge ühika koridoris jälle silma jäänud:

SAM_0001

Eile toimus siin laat ülikooli peahoone ees:

SAM_0002SAM_0003SAM_0004SAM_0005SAM_0008SAM_0009

Midagi erilist ei olnud. Putkad, mis müüsid juurikaid, kaheksajalgu ja õunu ning huviringide letid, mis jälle värbasid tudengeid.

No comments:

Post a Comment