Saturday, March 24, 2012

Kuu aega

Ei suuda kuidagi uskuda, et olen juba kuu aega Koreas… täiesti uskumatu, kui kiiresti aeg läinud on.
Uudiseks veel nii palju, et homme on mul niiöelda proovipäev tööl, kus saan teada kõik detailid ning proovida, milline mu töö hakkab olema. Päris esimene tööpäev algab mul järgmise nädala reedel.
Muidu tudengiviisa, mis mul on lubab mul siin töötada maksimaalselt 4h päevas ja 20h nädalas. Mis tähendab, et võimalik töötada kuni 5 korda nädalas. Kuna ma arvan, et kõik päevad mulle ei sobi, siis see tähendab mulle 12-16 tunnist koormust nädalas.

SAM_0112SAM_0222

Olen üritanud vahepeal uurida Lõuna-Korea poliitilise süsteemi kohta ja millised erakonnad siin on tugevamad ja nii üldiselt kõigest, mis poliitikaga seotud (aprillis toimuvad parlamendi valimised, sel päeval on ka riiklik püha) . Kuid korea noori sellised teemad peaaegu ei huvita, seega oma korea sõprade käest ma sellist infot ei saanud. Siis läksin külastasin ühe oma õppejõu kontorit, kes on ameeriklane. Kuna ta annab mulle rahvusvahelise poliitika teooria ainet, siis arvasin, et ehk ta teab midagi sellest. Üht teist sain ka teada, kuid ta suunas mind ühe korea professori juurde, kes oskab ka inglise keelt ja saab vastata täpsemalt ma küsimustele. Kuid sellest mõni teine kord teen pikema ja täpsema postituse.

Muidu on Korea ühiskond väga konservatiivne ja traditsiooniline, kuid mõningate eranditega – pealinn Soul ja Busan. Seal on inimesed veidi rohkem harjunud välismaalastega ning on ka mõtlemise poolest vabameelsemad. Linnu üle ühe miljoni elaniku on siin 7 (reastatud suuruse järgi):

Ning Daegu on üks konservatiivsemaid nendest ning see väljendub päris paljuski milles. Näiteks kõnepruugis, vanemate inimestega suhtlemises, lapsevanemate ranguses, riietuses, käitumises (eriti tütarlaste) jne.
Üheks põhjuseks tõi ameerika professor selle, et kunagine Lõuna-Korea diktaator-president Park Chung-hee oli sündinud siit samast Daegu lähedalt Gumist.
Ta võttis 1961 aastal sõjaväe abiga riigivõimu üle ja valitses suhteliselt karmikäeliselt ning ebademokraatlikult, kuid tagas ka riigile kiire majanduskasvu. Enne teda oli Lõuna-Korea kindlasti kolmanda maailma riik ning väga vaene. Tema juhtimine tagas kiire industrialiseerimise ja ekspordile suunatud majanduse. See mudel tagas ka hiljem riigi kõrge tehnoloogilise arengu.
Park Chung-hee mõrvati 1979. aastal. Ütleme nii, et ta on siiani väga vastuoluline persoon vanamoodsamad ja traditsioonilised inimesed arvavad, et ta oli hea president, liberaalsemad ja progressiivsemad inimesed arvavad, et majanduskasv oleks tulnud ka ilma temata ning ta vaid pidurdas arengut oma konservatiivse suhtumisega ellu.

No comments:

Post a Comment