Thursday, May 10, 2012

Vahelduseks muud Aasiat


Mõtlesin, et kuna ma juba siin Aasias olen, siis kasutaks võimalust ja vaataks ka mõne muu riigi ära. Kõige lähemal on siin Põhja-Korea, Hiina ja Jaapan, aga nende mõlemaga on jama värk. Hiinaga on see asi, et sinna vaja viisat ja seda saada pole sugugi nii lihtne. Kui taotleda seda siit, Lõuna-Korea saatkonnast, siis peab minu kohalik ID-kaart kehtima 6 kuud peale reisi lõppu, ehk siis ma peaks oma viisat pikendama, mis omakorda tähendab jälle lisa bürokraatiat ja väljaminekuid. Teiseks nad võivad küsida ka sissetuleku tõendit või kontoväljavõtet, mida on päris raske välja võluda. Ja kolmandaks hind on ka päris krõbe - 80€ lisaks veel transpordikulud pealinna ja tagasi (2 korda).

Jaapan on küll viisavaba, aga meeletult kallis. Kohalik transport, majutus, söögid ja vaatamisväärsuste piletid on väga kirved. Leedukas, kas käis seal - kulutas nädalaga üle 700€, isegi kui ta ööbis oma tüdruksõbra juures ja ei kasutanud hotelle. Seda juttu kinnitavad ka teised tudengid, kes on juba olnud Jaapanis vahetusüliõpilased.

Põhja-Koreat oleks küll väga äge külastada, aga piir on kahe Korea vahel põhimõtteliselt suletud, sest riigid on veel ametlikult omavahel sõjas.

Edasi jäävad Hiina Vabariik (Taiwan) ja Filipiinid. Minu valik langes Filipiinide kasuks. Osad meist juba käisid seal, seega tean mida tasub näha ja mida mitte. Teiseks tunnen ma ühte tüdrukut Manilas, keda kohtasin eelmine aasta UNESCO Noortekonverentsil Pariisis. Ta on nõus minuga kohtuma, majutuse leidma ja mulle linna näitama.

Ja homme õhtul ongi juba minek, tagasi 20. mail. Reisiplaan on 11. mai Busan – Manila, 14. mai Manila – Cebu ja 20. mai Cebu - Busan.
Manilasse ja Cebu lendamiseks kasutan Cebu Pacific teenuseid ja tagasi Busanisse Air Busan. Kokku piletid maksid 290 €

Natuke andmeid Filipiinidest:

Rahvaarv: 92,4 miljonit
Pindala: 299,764 km2 (võrreldav Itaaliaga) koosneb 7107 saarest
Ametlikud keeled: inglise ja filipiini

Filipiinid asuvad kagu Aasias, lõunasse jääb Indoneesia, edelasse Malaisia, läände Ida-Hiina meri, põhja Hiina Vabariik (Taiwan) ja itta Vaikne ookean.

Igal juhul blogin selle reisi kohta, kui tagasi tulen.

---

Eile tegin Liisiga presentatsiooni Eesti ja TTÜ kohta korealastele, et korealased meile tuleksid vahetusüliõpilaseks. Šveitslased ja poolakad tegid ka, kuid pärast öeldi mulle, et meie oma oli kõige parem. Nii tore. Tean, et 2 korealast on juba valinud Eesti, võib-olla tuleb juurde, kuid ma ei ole kindel kas see on võimalik.

Pildi unustasin kahjuks seal kohapeal teha, aga siin on video, mida näitasime koha peal:

 

---

Ventilaatoritest Lõuna-Koreas

Kuidas korealased ventilaatoreid surmani kardavad.

Koreas, ainukeses riigis maailmas, on levimas linnalegend selle kohta, et ventilaatorid on surmavad. Ja täiesti hämmastav, kuidas peaaegu terve elanikkond usub seda. Põhimõtteliselt nad väidavad, et kui jääda magama toas koos kinnise akna ja uksega ning samal ajal jätta tööle ventilaator, siis see tekitab hapnikupuudust ja inimene sureb ära. Vot nii. Sellepärast on siin ka kõik ventilaatorid müügil taimeriga, mis lülitab selle mõne aja pärast välja.
Ma olen rääkinud oma korea sõpradega ja täitsa lõpp usuvadki seda. Nad ei tee nalja ning neid on võimatu ümber veenda. Täiesti ilma naljata.

Täpsemalt saab lugeda selle fenomeni kohta:
http://www.fandeath.net/
http://en.wikipedia.org/wiki/Fan_death

No comments:

Post a Comment