Friday, June 8, 2012

Gyeongju

27.-28. mai

Üks “must-visit” kohtadest Lõuna-Koreas on Gyeongju. Gyeongju on siis iidse Silla kuningriigi (üks kuningriikidest, mis hiljem ühendas terve Korea) pealinn, mis õhkab igal pool kultuurist ja vaatamisväärsustest.
Seda 270000 elanikuga linna külastab aastas 6 miljonit turisti.

Igal pool võib näha selliseid kühme, mis on siis iidsed hauakambrid, kuhu maetud tähtsad ametnikud ja valitsejad.

Gyeongju 004Gyeongju 008Gyeongju 009

Otsustasime rentide jalgrattad, millega ringi liikuda ja linna uudistada.

Gyeongju 005Gyeongju 012Gyeongju 013

Esimene vaatamisväärsus Cheomseongdae “observatoorium”. Eks mingil ajal see vist rahuldas tähevaatlejate vajadusi.
Pean mainima, et tol päeval oli väga väga palav. Tublisti üle 30 kraadi. Umbes sellel hetkel sain ma päiksepiste ning enesetunne hakkas mul halvenema kuni läks väga halvaks.

Gyeongju 021Gyeongju 024

Külmik ja Anapji palee koos oma tiikidega.

Gyeongju 030Gyeongju 037Gyeongju 039Gyeongju 043Gyeongju 044Gyeongju 047

Siin ma olin tegelikult juba peaaegu minestamas päiksepiste pärast, kuid pidasin veel vastu.

Gyeongju 057Gyeongju 059Gyeongju 060

Kohvikutest saab siin imehäid värskeid mahlu. Minu lemmik on kirsstomati oma.

Gyeongju 063Gyeongju 065Gyeongju 070

Ronisime ühe hauakambri üles, mis on küll illegaalne ja kui oleksime vahele jäänud, siis oleksime suures jamas.

Gyeongju 080

Meie õhtusöök:

Gyeongju 083Gyeongju 084Gyeongju 085

Peale õhtusööki läksime baari, kuid mina olin omadega täitsa läbi, kuna olin varem saanud päikesepiste. Ostsin omale valuvaigisteid ja lamasin baari ees poolsurnuna. Sees ei suutnud olla, sest suitsuhais lihtsalt lämmatas mind. Lõpuks läksime ööseks korea sõbra Yunho juurde.

Gyeongju 089Gyeongju 090

Kinkisin talle Vana Tallinna ja Eesti Gini suveniiripudelid tema külalislahkuse eest.

Gyeongju 092

Kuidas üks korea elamu välja näeb:

Mina, kui haige ja tõbine sain voodis magada.

Gyeongju 091Gyeongju 096

Korealastel on siis kodudes vähemalt üks lisa külmik ainult kimchi jaoks. http://en.wikipedia.org/wiki/Kimchi

Gyeongju 097Gyeongju 098Gyeongju 100Gyeongju 102Gyeongju 104

Korea hommikusöök – nuudlid ja erinevad lisandid.

Gyeongju 105

Hommikul läksime Seokguram Grotto vaatama, mida peetakse üheks perfektsemaiks Buddha kujuks ja see on UNESCO maailmapärandi nimekirjas. Loomulikult valisime selleks õige päeva – Buddha sünnipäeva (28. mai). Sellel päeval külastatakse seda kuju aasta lõikes kõige enam rahvast. Autod ja bussid ummikus peaaegu ei liikunudki, nii et läksime jala. Jala läks kusagil tund aega, autos oleksime vähemalt 2 tundi passinud.

Gyeongju 106Gyeongju 110

Pepsi 1000woni või 2000 woni, kumba valida? Siin kohal hakkas pea jälle valutama päikesepiste pärast, kuid valuvaigistid sisse ja oli päris inimlik olla.

Gyeongju 111Gyeongju 113

Jälle järjekorras, et näha Buddha kuju. Sees oli piltide tegemine keelatud nii, et interneti pilt:

Gyeongju 121

Kogu põrand oli kaetud kingitustega Buddhale, kahju et ei saanud templis sees pilti teha.

Gyeongju 125Gyeongju 126Gyeongju 122

20€ eest sai osta seal sellise tahvli ja siis midagi kirjutada peale ja sinna jätta. Tavaliselt kirjutasid inimesed, kust nad pärit ja siis mingit klišee teksti.Gyeongju 128Gyeongju 129

See kaigas peaks ära hoidma kaela- ja seljavalud. Seems legit…
Kohapeal oleks olnud võimalik ka tasuta süüa, kuid oleksime pidanud jälle järjekorras passima, millest oli meil juba kopp ees. Pealegi oleksime saanud ainult taimetoitu nii, et midagi erilist.

Gyeongju 131Gyeongju 133Gyeongju 134

Peale seda ronisime mööda mägirada alla Bulguksa templite juurde.

Gyeongju 140Gyeongju 136Gyeongju 144Gyeongju 147Gyeongju 152Gyeongju 154Gyeongju 156Gyeongju 159Gyeongju 160Gyeongju 131Gyeongju 133Gyeongju 134

Ütleme nii, et oli vaatamist väärt küll, aga natukene liiga turistikas minu jaoks. Eks oleneb inimestest, aga mulle ei jäta sügavat muljet ülehaibitud turistilõksud. Üldse oskavad korealased väga hästi teha ka kõige pisemast kultuurilisest vaatamisväärsusest väga must-go sihtkoha, kuid kohale saabudes avastad, et tegelikult see nüüd nii eriline koht ka pole.
Tagasi jälle KTX kiirrongiga.